Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Velgen schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door oceantrotter Bekijk Berichten
    Tussen Nederland (40ml) en België (12ml) zou ik het nog begrijpen.

De Nederlander zal maar de helft van de dosering gebruiken, “werk even goed, toch?�

De Belg zal er nog een kluts bovenop kappen, “da zal nog beter marcheren!�.

Conclusie, beide gebruiken ongeveer 20ml.

Comment

Meguiars shampoo's hebben een verdunnings-ratio van 1/128 (ounces). Vermits er 128 ounces in 1 gallon zitten, wordt er dus gesproken van 1 ounce product per gallon water. (dit geldt niet voor hyperwash, die is 1/400!)

1 gallon is 3.78 Liter en 1 ounce is 29.57 ml

Dus op 1 liter water is dat 7,82 ml product, dan kom je uit op 78,2 ml product (pakweg 80ml) bij 10 liter water.

Op mijn bus NXT shampoo staat 30 ml op 4 liter water en voor 10 liter water kom je dan uit op 75 ml - wat toch aardig in de buurt zit van de officiële US verdunning.

Comment

wax-it, ik heb dus teerplekjes op de velgen vanwege onzorgvuldigheid van de vorige eigenaar, dit voor beide wagens.

Ik wil kleien, maar weet niet wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen. Stel, ik heb niks in m'n berging, zelfs geen spons (stel, he).

Wat kan jij me aanraden om mijn velgen terug proper te krijgen?

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
          Ah bon? Ik heb die ook, maar 'k heb vorige week meer dan een uur zitten wrijven en ze zijn nog niet proper.
          mzz, dan zullen je velgen toch enorm vuil zijn.
          Bij miji gaat al het vuil er meteen af, en zelfs nadat ik de velgen een maand of zo niet gekuist heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
            wax-it, ik heb dus teerplekjes op de velgen vanwege onzorgvuldigheid van de vorige eigenaar, dit voor beide wagens.

Ik wil kleien, maar weet niet wat ik nodig heb en hoe ik het moet doen. Stel, ik heb niks in m'n berging, zelfs geen spons (stel, he).

Wat kan jij me aanraden om mijn velgen terug proper te krijgen?
            Meguiars quick detailing clay zou moeten volstaan

Misschien aangevuld door Prime strong van Jeffswerkstatt om ze opnieuw te doen glanzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Meguiars quick detailing clay zou moeten volstaan

Misschien aangevuld door Prime strong van Jeffswerkstatt om ze opnieuw te doen glanzen
              ok, maar wat moet ik er mee doen? Op mijn vingertop en inwrijven?
              Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
              Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ok, maar wat moet ik er mee doen? Op mijn vingertop en inwrijven?
                Nee, echt, "kleien" kende ik tot voor kort niet hoor. Ik neem aan dat er nog zijn...
                Moet je dat met een doek inwrijven, polieren met een poliermachine, ...
                IK moet echt wel eens werk maken van die how-to met foto's ...

Even geduld. Misschien kom in er wel toe binnen 14 dagen

Comment

super!!!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

IK moet echt wel eens werk maken van die how-to met foto's ...

Even geduld. Misschien kom in er wel toe binnen 14 dagen
                    Of anders eens een demo (zon)dag, dan kan er gelijk produkten worden aangekocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                      Of anders eens een demo (zon)dag, dan kan er gelijk produkten worden aangekocht
                      Ja, dat zou ideaal zijn, en dat was ik ook van plan. Enige probleem is dat ik totaal geen tijd heb !
                      Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
                      Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.

Comment

Ja, dat zou ideaal zijn, en dat was ik ook van plan. Enige probleem is dat ik totaal geen tijd heb !
                        Ik zit de komende 6 weken compleet volgeboekt !
                        Binnen 14 dagen is het een mini detail van een reeds gedetailed wagen. Dan kan ik erna misschien nog even de tijd nemen om bvb een howto van de velgen of van het wassen te maken.
                        Je had me indertijd is een filmpje gegeven van hoe een wagen te wassen. Met die "2 emmer methode". Mss kan je deze hier al posten? (ik vind het niet meer )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
                          Je had me indertijd is een filmpje gegeven van hoe een wagen te wassen. Met die "2 emmer methode". Mss kan je deze hier al posten? (ik vind het niet meer )
                          Bedoel je dit ?

Comment

NEEEEEEEEENNNN !!!!

Ik probeer dit hier al met handen en voeten uit te leggen.
                            Ik weet wel best hoe ik mijn auto was.
                            Misschien ook wel hoe te waxen (alhoewel)...

Maar er is nog NIEMAND die me heeft kunnen helpen MET RESULTAAT om de teerplekken van m'n velgen weg te krijgen.

En DAARVOOR raadt wax-it klei aan, en ik weet niet hoe ik DAT moet doen....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

NEEEEEEEEENNNN !!!!

Ik probeer dit hier al met handen en voeten uit te leggen.
                              Ik weet wel best hoe ik mijn auto was.
                              Misschien ook wel hoe te waxen (alhoewel)...

Maar er is nog NIEMAND die me heeft kunnen helpen MET RESULTAAT om de teerplekken van m'n velgen weg te krijgen.

En DAARVOOR raadt wax-it klei aan, en ik weet niet hoe ik DAT moet doen....

Je neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
                              Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
                              Wordt je klei te vuil dan herkneed je hem

Comment

Je neemt een stuk klei. En je warmt het op in je handen door het te kneden. Door de warmte gaat het soepel worden.
                                Dan maak je er een pannekoek van van ongeveer 5mm dik. Je brengt het glijmiddel aan op de velg en gaat in korte bewegingen en lichte druk over je velg. Met elke beweging over het teer zal een beetje teer in de klei komen te zitten tot ie na verloop van tijd van de velg verdwenen is.
                                wax-it
                                dankje!

Je gaat nog geld verdienen aan mij

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten
                                  Bedoel je dit ?
                                  leuk filmpje,wel zotte been dat die gast heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starlite69R Bekijk Berichten
                                    Bedoel je dit ?
                                    Jip

Comment

Mss ook bijvertellen dat je best je stuk in 2 deelt, want eens hij uit je handen gelipt en op de grond valt, mag je hem wegsmijten (als de ondergrond steentjes & zand bevat )

Jochen heeft die tip in een verleden gegeven

Comment

Sorry, maar het enige wat je met spierkracht en mircovezel gat bereiken door hard te wrijven is dat je velgen maring gaan krijgen. Mircofijne krasjes door het vuil dat je er tegenaan wrijft !
                                        Hierdoor gaan ze hun glans verliezen en er mat gaan uitzien.
                                        Je moet ze natuurlijk wel eerst helemaal proper maken, hè. Spic&span, op die kleine restjes na. En dan met 't microvezeldoekje de eventuele teerplek "vastpakken" met de nagel, één of twee keer "krabben" (zijdelingse, waardoor je dus niét het vuil tegen de velg schuurt) en 't is eraf.

Ik zeg niet dat jouw methode niet werkt, en je moet uiteráárd je bijberoep verdedigen, maar andere methoden die even goed werken afdoen als lulkoek, is niet echt netjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oceantrotter Bekijk Berichten
                                          Tussen Nederland (40ml) en België (12ml) zou ik het nog begrijpen.

De Nederlander zal maar de helft van de dosering gebruiken, “werk even goed, toch?�

De Belg zal er nog een kluts bovenop kappen, “da zal nog beter marcheren!�.

Conclusie, beide gebruiken ongeveer 20ml.

Als dát waar is, dan zijn ze bij McGuiars réteslim.

Schitterend gevonden

Comment

Working...
                                          X